ההבדלים בין דפוס דיגיטלי לדפוס אופסט

בשנים האחרונות נראה כי עולם בתי הדפוס והמכשור החדשני שינה את פניו ונוספו שיטות הדפסה שונות המתבססות על שיטת הדפוס הישנה

אך במתכונת יותר מוצלחת ומהירה. המכשור הדיגיטלי המתקדם, נהפך לפופולרי ומבוקש ונראה כי חברות רבות מעדיפות לעבוד רק עם בתי דפוס המציעים מגוון שיטות דפוס מתקדמות על ידי מיטב המכשור החדשני הקיים בשוק. דבר זה מצריך מבעלי דפוס רבים לצייד את בית הדפוס במכשור חדשני המאפשר גם עבודה יעילה וגם מהירה יותר ביחס לשיטות הישנות.

את מוצרי הדפוס ניתן לייצר בצורות שונות ומגוונות: עבודות דפוס אופסט, עבודות דפוס דיגיטלי, משי ועוד שיטות שונות, כאשר הבולטות והפופולריות הן דפוס אופסט ודיגיטלי.

מהי שיטת דפוס דיגיטלית?

דפוס דיגיטלי הוא הפופולארי והמבוקש ביותר בקרב בתי דפוס וזאת לאור היתרונות הרבים בשיטה. בדפוס דיגיטלי מדובר על שיטה שהיא די דומה למדפסת הביתית המוכרת, רק שהדפסה ביתית מן הסתם תהיה פחות איכותית ופחות מקצועית מאשר הדפסה דיגיטלית של בית דפוס. בשיטה זאת, האינפורמציה מועברת מהמחשב באופן ישיר כאינפורמציה דיגיטלית לכל דבר. המידע אשר מועבר לגלילה צבע בהתאם למקור הרצוי ללא צורך בהקדם דפוס. בשיטה זאת משתמשים לרוב להדפסות כמויות קטנות, אך הן איכותיות וניתן לייצר מהם את הדפוס במהירות רבה והיא השיטה הזולה ביותר ביחס לשיטות אחרות המוצעות בשוק.

כרטיס ביקור מיוחד

מהי שיטת דפוס אופסט?

דפוס אופסט, אף הוא פופולרי ואיכותי והיתרון בו שניתן להדפיס בו זמנית כמות גדולה של מסמכים. בשיטת הדפוס אופסט מעתיקים את המקור ישירות אל הלוח שעשוי מנייר עבה או מאלומיניום. לאחר העתקה זאת, הלוח עובד תהליך עיבוד מיוחד. היתרון הבולט בשיטה זאת, שאיכות הצבע אינו נפגע כלל וכלל והצבע יוצא ברור ואיכותי ביחס לכל שיטה אחרת. מעבר לכך, ישנו יתרון נוסף הוא – הכמות הרבה שניתן להדפיס בו זמנית, כיום ניתן להדפיס כ – 1000 מסמכים בו זמנית, שזאת כמות גדולה. למעשה מדובר גם בחיסכון עצום בזמן יקר וגם עלויות ההדפסה אינן יקרות והן יעילות כאשר לקוח מעוניין בכמות גדולה לצד איכות בלתי מתפשרת.