מה חשוב לדעת לפני הדפסת קטלוגים?

הדפסת קטלוגים הינה פעולת דפוס מקצועית המיועדת לכל אחד ואחת מהיזמים, אנשי העסקים ובעלי המקצוע שביניכם המעוניינים ליצור קטלוג מוצרים ו/או שירותים למטרות פרסום, שיווק וקד”מ. כמו כן, הפקה והדפסה של קטלוגים מיועדת לצורכי קידום רעיונות ובמקרים מסוימים הדפסת הקטלוגים מתבצעת לצורך יצירת עלוני הדרכה וכדומה.

הדפסת קטלוגים – שלב אחר שלב

הדפסת קטלוגים היא למעשה הפעולה המקצועית האחרונה בשרשרת ההפקה של הקטלוג, כאשר כל תהליך הפקה של קטלוג מתחיל בתכנונו המבני והעיצובי של הקטלוג. לצורך כך, תדרשו להסתייע במעצבים גרפיים ואנשי דפוס העוסקים ומתמחים בתהליכי הפקת קטלוגים לכל מטרה מסחרית ומטרות נוספות.

השלב הראשון בהליך הפקת קטלוגים הוא שלב אפיון המוצר הנדרש לכם, כלומר: מה מטרת ההדפסה של הקטלוג, איזה סוגי מוצרים או שירותים תרצו שיופיעו בו, מהן מידות הקטלוג, מהו סוג הנייר לצורכי הדפסת הקטלוג וכדומה. לאחר שלב זה, מתחילים באיסוף החומרים והתכנים השונים הנדרשים לצורכי עיצוב הקטלוג, כאשר לאחר איסוף החומרים והתכנים, מתחיל שלב עיצוב קטלוגים המיושם על ידי מעצב גרפי מטעם מחלקת העיצוב בבית הדפוס בו בחרתם לעצב את הקטלוגים. במקרים מסוימים, תוכלו לשכור את שירותיו של כל מעצב גרפי אשר אינו פועל מטעם מחלקת העיצוב בבית הדפוס, כאשר המעצב שבחרתם בו יידרש לעמוד בדרישות בית הדפוס בכל הנוגע לסגירת הקטלוג והבאתו לדפוס.

לאחר עיצוב הקטלוג, מתקיים הליך הבאה לדפוס במסגרתו הקבצים הגרפיים מועברים לתוכנת מחשב המחוברת למכונת הדפוס, כאשר לפני ההדפסה הסופית מוודאים שכל אחד מדפי הקטלוג כולל בתוכו את כל הפרטים (תכנים, תמונות וכדומה) המופיעים בקובץ הגרפי.

קטלוגים

שיטות הדפסה להפקת קטלוגים

קטלוגים מעוצבים הם ברוב המקרים קטלוגים צורניים ו/או קטלוגים במידות מיוחדות המחייבות התאמה לשיטת הדפוס בה בחרתם, וזאת באמצעות שטנצים שונים המיוצרים במיוחד לטובת הדפסת הקטלוג המעוצב. הדפסת קטלוגים מעוצבים מיושמת כיום בשתי שיטות דפוס עיקריות, האחת ידועה בשם דפוס אופסט והיא מיועדת לצורכי הדפסת קטלוגים בכמויות גדולות, והשנייה, שיטת הדפוס הדיגיטלי המיועדת בעיקר לצורכי הדפסת קטלוגים בכמויות קטנות ומשתנות של עשרות עד מאות יחידות. מחירם של קטלוגים נקבע בהתאם לגודל וצורת הקטלוג, מספר הדפים בקטלוג, מורכבות העבודה על הקטלוג ופרמטרים משתנים נוספים.