טיפים לחיזוק המכירות בעסק

מכירות הן תנאי הכרחי להצלחת עסק. הגדלת המכירות היא המטרה של בעלים של עסק בכלל ושל מי טעמו המופקד על השיווק בפרט. מכירות הן אמנות, אבל הן בעיקר מקצוע. צריך לדעת איך למכור באופן שיעורר ביקוש למוצר או לשירות, יגדיל את מספר לקוחות העסק, ישמר את הלקוחות הקיימים.

ייעוץ אסטרטגי עשוי לסייע לבעלים של עסק למקסם את הפוטנציאל שלו, לנצל את היתרונות היחסיים שלו, לחזק את חוזקותיו, להעלים או אף לבטל את חולשותיו, ובעיקר- לשפר, לשדרג ולשכלל את המכירות.

גם אם להצלחה אבות רבים…

הצלחת עסק נזקפת בראש ובראשונה, לזכות בעליו ונרשמת על שמו, אף אם מי שאחראי לא לא פחות הם יועצים עסקיים ושיווקיים. חיזוק מכירות של עסק והגדלתן הם פועל יוצא של מכלול מעשים שיוצרים ערך מוסף.

נכון להשתמש במשאבים שונים, לדוגמא: לנצל את התועלת הוודאית הגלומה בשימוש במוצרי דפוס שונים כגון כרטיסי ביקור, פליירים, הדפסת לוגו על שמשונית ועוד. חשוב שכל אחד מהעובדים בעסק יהיה מצויד בכרטיסי ביקור שלו, כדי שיוכל להציע אותם ולעניין במוצר או בשירות כל מי שייקרו בדרכו, בכל מקום ובכל זמן שהם.

על מנת למקסם את המכירות במונחים של עלות- תועלת, חשוב להיות בקשר מתמיד עם הלקוחות ולשמוע את חוות דעתם על איכות המוצר או השירות, המחיר, חוויית המשתמש, וגם לקחת לתשומת לב ביקורת.

על סגירת עסקה ועל הסכנה בישיבה על זר דפנה

חשוב להסתייע בשירותיהם של אנשי מקצוע בתחום המכירות לצורך גיבוש אסטרטגיה ומדיניות מכירות, רתימת תהליכים בעסק (לרבות בדיקת התרבות הארגונית שלו) לעידוד ולהגדלת מכירות ובעיקר- לתמיכה בהן, שהרי מכירות הן המטרה העיקרית של העסק.

סגרתם (באמצעות היועצים) עסקה? מצוין. זו בדיוק הסיבה מדוע אסור לכם לשבת נינוחים על זר דפנה ולהתבשם מההישג. זו בדיוק הסיבה שבגללה חשוב להמשיך במלוא המרץ אל העסקה הבאה. כל הישג שלכם מעלה באופן טבעי את רף הציפיות שלכם מעצמכם ושל הלקוחות מכם. חובת ההוכחה שאתם ראויים לבחירה שלהם במוצר או בשירות שלכם חלה עליכם. הוכיחו אפוא שאתם ראויים להיבחר כספקים המועדפים.

לא פחות חשוב מאשר גיוס לקוחות חדשים לעסק הוא שימור לקוחות קיימים. לשם כך חשוב לשלוח ניוזלטר, במידת האפשר להיפגש פנים אל פנים אחת בכמה זמן עם לקוחות “כבדים” של העסק, להציע מבצעים, הנחות, הטבות, כרטיס מועדון ועוד.

חשוב למקסם את השימוש בהיצע הרחב של ערוצי שיווק קיימים ובאינטרנט בפרט. שיווק צריך להיעשות באופן קבוע- האינטרנט מאפשר זאת 24/7, ולכן חשוב להיות אמין, נגיש, זמין, לעדכן ולהתעדכן, ליצור כל העת הזדמנויות למכירה.

היקף מכירות הוא קנה מידה לביקוש של המוצר או השירות שלכם. חשוב לדעת שיש מוצרים ושירותים שהביקוש להם רדום, אם תשכילו ותצליחו לעורר אותו- הצלחתם. מכרתם. הרווחתם.