הדפסת תוכניות בניה

תוכנית בניה או הגשה היא מכלול של הדפסת תוכניות בניה וטפסים המוגשים עבור קבלת היתר בנייה לוועדה המקומית לתכנון ובנייה. הדפסת תוכנית בניה להגשה מכונה גם “גרמושקה” (מכיוון שהיא מקופלת כמו אקורדיון) ו- “התיק הוורוד” (מכיוון שהיא מאוחסנת בתיק קרטון בצבע ורוד).

תוכניות בניה הן למעשה תוכניות אדריכליות-הנדסיות אשר נועדו לתאר ולהמחיש את התכנית האדריכלית – הנדסית העומדת מאחורי מבנה כזה או אחר לכן השלב של הדפסת תוכניות בניה הוא כה חשוב. תוכניות אלו מהוות בעצם את “אבני היסוד” של כל תהליך הבנייה והן נערכות בשלב הראשוני שלהן על ידי אדריכלי פרויקט הבניה בשיתוף מהנדס הפרויקט.

הדפסת תוכניות בניה

השימוש בתכנית הבנייה נעשה למעשה לאורך כל שלבי התכנון והבנייה, החל משלב הגשת תוכניות הבניה לוועדות התכנון והבניה הפועלות ברשויות המקומיות והן אלו האחראיות על הנפקת היתרי בנייה בהתאם לתוכניות הבניה המוצגות בפניהן (בשלב זה הדפסת תוכניות בניה ידועה בכינוי המקצועי שלהן: גרמושקה).

לאחר קבלת היתרי הבניה, תוכניות הבנייה נועדו לצרכי העברת התכנית האדריכלית-הנדסית לקבלני הבנייה בשטח ובאמצעות תוכניות אלו, אנשי המקצוע בענף הבנייה יודעים כיצד לבנות את המבנה משלב היסודות ועד שלב מסירת המפתח.

בשלבים מתקדמים יותר, תוכניות הבנייה עוברות תהליך עיצובי המייעד אותם למטרות שיווק הפרויקט באמצעות הדפסת תוכניות בניה צבעוניות המוצגות בפני רוכשי הדירות הפוטנציאליים בפרויקט. בשלב זה תוכניות הבנייה כבר מקבלות היבט של תלת מימד והן משלבות בתוכן גם פריטי ריהוט ואלמנטים שונים הקשורים לפיתוח הסביבתי של הפרויקט.

היכן מדפיסים תוכניות בניה?

תוכניות בניה בשלבים המקדימים שלהן הן למעשה שרטוטים אדריכליים והנדסיים המודפסים על גבי פלוטים איכותיים במדפסות פלוטר המיועדות לצרכי הדפסה בפורמט רחב. בשלבים אלו, הדפסת תוכניות בניה נעשית בשחור לבן והן מודפסות בהתאם לקנה המידה הרצוי ונדרש לצרכי קידום עבודות הבנייה.

בשלבים מתקדמים יותר, כאשר תוכניות הבנייה עוברות תהליך משרטוט אדריכלי – הנדסי לתכנית גרפית אשר נועדה להמחיש לקהל רוכשי הדירות את הדירות עצמן. היחס של קנה המידה קטן באופן משמעותי ולכן ניתן להדפיס אותן באמצעות מכונות דפוס רגילות בשיטת הדפוס הדיגיטלי או דפוס אופסט ובשלב זה התוכניות מודפסות כבר בצבע מלא.

תוכניות בניה על גבי פלוטים

אילו בעלי מקצוע עובדים עם תוכניות הבנייה?

הדפסת תוכניות בניה נחוצות לאורך כל שלבי התכנון והבנייה של פרויקט הבניה, הן מצויות בשימוש תדיר אצל כל בעלי המקצוע האמונים על הפרויקט מתחילתו ועד סופו, לרבות: אדריכלים, מהנדסי בניין, קבלנים, עובדי בניין, עובדי תשתיות שונות, כגון: חשמלאים, אינסטלטורים, מתקיני מזגנים, מתקיני מערכות גז, מתקיני מערכות בית חכם, מתקיני אינטרנט וטלוויזיה בכבלים או לוויין וכדומה.

כמו כן, תוכניות בנייה משמשות את אנשי השיווק האמונים על מכירת הדירות בפרויקט וזאת בשלב בו הדפסת תוכניות בניה באיכות גבוהה הן כבר אמצעי שיווק לכל דבר ועניין והן מודפסות על גבי מוצרי נייר שונים בצבע מלא. חשיבותן של תוכניות בניה לאורך כל שלבי הבנייה הינו גדול ורב ערך ולכן חשוב במידת הצורך לצלם את תוכניות הבנייה באמצעות מכונות צילום מקצועיות וייעודיות השומרות על איכויות ההדפסה בפורמט רחב של תוכניות הבנייה המקוריות.

בחברת שיא קופי, תוכלו לבצע הדפסת תוכניות בניה להגשה אשר מיוצרות במכונות ההדפסה המובילות בשוק הבינלאומי. ניתן להדפיס אותן הן בצבע והן בשחור לבן, ועל מגוון סוגי הנייר והעובי הקיימים בשוק.

בזכות מכונות הדפסה אלו, לחברת שיא קופי יכולת ייצור גבוהה מאוד ומהירה מאוד של הדפסת תוכניות בניה.

זקוקים גם להדפסת חומר שיווקי בענף הבנייה? אנו בשיא קופי מספקים גם עיצוב והדפסה איכותית של תכניות דירה וחומר שיווקי לקבלנים וליזמים.

רוצה לדעת עוד?

מלא את הפרטים ונחזור אליך בהקדם











      כל הזכויות שמורות CCOPY © קידום ובניית אתר | פרסום בגוגל