דיו ננומטרי – מהפכה בעולם הדפוס

בני לנדא, מייסד חברת אינדיגו שנמכרה תמורת מאות מיליוני דולרים לחברת HP, פיתח טכנולוגיית דפוס חדשה ומהפכנית הנקראת Nanography. טכנולוגיית הדפוס החדשה מבוססת על דיו ננומטרי, כלומר דיו שחלקיקיו קטנים במיוחד, בגודל של כמה ננו-מטרים בודדים (גודלן של מולקולות).

מהפכת הדפוס החדשה שמוביל היזם הישראלי המצליח, עומדת לשנות את השוק, וכבר לאחר הצגת הטכנולוגיה החדשה בתערוכת DRUPA בשנת 2012, לקוחות פוטנציאליים רבים הביעו עניין במכונות הדפוס החדשות.

מכונת דפוס

טכנולוגיית NanoInk

בני לנדא, הידוע בכינוי ממציא הדפוס הדיגיטלי, חולל מהפכה בעולם הדפוס כאשר הציג את טכנולוגיית הדפוס הדיגיטלי. כעת, הוא גורם למהפכה חדשה בתחום תודות לטכנולוגיית הדיו החדשה. בלב תהליך הדפוס הננוגרפי נמצא הדיו החדש שפותח במעבדות המחקר המתקדמות של חברת לנדא (Landa Corporation). זהו דיו מבוסס מים אשר עשוי מחלקיקי צבע זעירים שגודלם כמה עשרות ננומטר בלבד.

הננו פיגמנטים בדיו החדש הם בולעי אור עוצמתיים המאפשרים הדפסה מהירה וחדה במיוחד. הדפסה בטכנולוגיה החדשה מאופיינת ברזולוציה ובאיכות גבוהה שטרם נראו כמותן עד היום בעולם הדפוס. תהליך הדפוס החדשני של בני לנדא מאפשר הדפסה באיכות גבוהה על כל חומר סטנדרטי, החל מהדפסה על קרטונים רגילים וממוחזרים וניירות מצופים, ועד להדפסה על חומרי אריזה גמישים, הדפסת עיתונים וכדומה.

כדאי לדעת כי מדפסות ננוגרפיות עושות שימוש יעיל במזרקי דיו ייעודיים על מנת ליצור הדפסה דיגיטלית במהירות גבוהה ובאיכות גבוהה במיוחד. המדפסות החדשות של החברה מסוגלות להדפיס עד 8 צבעים שונים, ברזולוציה גבוהה של 600 dpi או dpi 1,200.

מכונות הדפוס החדשות שהוצגו בתערוכת Drupa מבוססות על הזנת גלילים וגיליונות של נייר. החברה מפתחת מדפסות מתקדמות ועתירות טכנולוגיה המסוגלות להדפיס עד 11,000 גיליונות בשעה. מכונות הדפוס החדשות מספקות מענה מקצועי מושלם למגוון יישומים, הן לשימוש מסחרי והן לתחום ההדפסה על אריזות.

למעשה, המהפכה החדשה בעולם הדפוס של היזם בני לנדא, נועדה לשנות את התפיסה המאפיינת את שוק הדפוס הנוכחי, כאשר צריך לבחור בין הדפסה דיגיטלית הנחשבת ליעילה ולזולה לבין דפוס אופסט שנחשב במשך שנים רבות כפתרון היעיל והזול ביותר לעבודות דפוס בתפוקה גבוהה.

לדיו הננומטרי יתרונות רבים בהשוואה לדיו המשמש כיום בתעשיית הדפוס הדיגיטלי, הדיו אינו מרטיב את החומר עליו מדפיסים, הוא מתייבש במהירות והחומר עמיד בפני שחיקה ושריטות. כמו כן, שכבת הדיו המודפס דקה במיוחד, כמחצית מעובי הצבע המשמש בדפוס אופסט. לכן, מעבר לאיכות ההדפסה ועמידותה, בעלי חברות דפוס עומדים לחסוך בעלויות הדפוס בהשוואה לטכנולוגיות דפוס אחרות.

בני לנדא טוען כי דיו ננומטרי המבוסס על מים ידידותי לסביבה, לכן זהו פתרון ירוק, והחברה מתכננת לשווק מיכלי דיו הניתנים למחזור. דיו ננומטרי מיועד להדפסה על כל מוצרי הנייר, הוא מתאים להדפסה גם על חומרי גלם אחרים כמו פלסטיק.

הטכנולוגיה החדשה עומדת לחולל מהפכה של ממש בעולם הדפוס, אמנם יש חברות נוספות המפתחות דיו דומה, אך הפיתוח של חברת לנדא מתקדם בהרבה, והדיו מתאים ליישומי דפוס רבים כגון מגזינים, תוויות, נייר, קרטונים, אריזות גמישות ועוד. זהו פתרון מושלם לתעשיות רבות, ביניהן תעשיית בית דפוס מסחרי ומסורתי, תעשיית המזון, הרפואה, הקוסמטיקה וכיוצא בזה.