איך לבחור מכונת כריכה שתתאים לצרכי העסק שלכם?

בשוק הישראלי ניתן להבחין במגוון של מכונות כריכה. יחד עם זאת, בכדי לבחור את מכונת הכריכה הטובה ביותר לעסק שלכם אתם חייבים לחשוב על הצרכים האובייקטיבים של המשרד או הארגון שלכם ועל צוות העובדים שיתפעל אותה. החל מעלות המכונה ועד לסוג הכריכה – הנה כמה פרמטרים שיעזרו לכם בביצוע הבחירה.

התקציב הנוכחי והעלויות של השימוש במכונה

אין ספק שהבסיס לכל רכישה חכמה היא הבנה של התקציב העומד לרשותכם. רק לאחר שתגדירו את הסכום שהעסק שלכם יוכל להקדיש לעניין, כדאי יהיה להתחיל בסקר השוק המסורתי. במסגרתו מומלץ לקבל מספר הצעות מחיר מגופים שונים, לבדוק אודות האחריות כל מכונת כריכה ואודות העלות של כל כריכה בודדת. רק במידה וניתן יהיה לחסוך באופן משמעותי במחיר של כל כריכה, יהיה שווה לשקול לשנות את הסכום המיועד לרכישה.

סוג העסק שלכם והדרישות האובייקטיביות

יש מגוון של מכונות כריכה מהדור החדש אשר אופטימליות לצרכים המשרדיים של עורכי דין או רואי חשבון ואשר אינם תופסים מקום רב על המדף המשרדי. למרות שהחיסרון שלהם טמון במידת הדפים שהם יכולים לכרוך בפעולה בודדת ( לרוב עד כעשרים דפים), קלות השימוש הופכת אותם לבחירה חכמה. להבדיל, ארגונים אשר מתמחים בתחום הדפוס, הצילום או העתקות – יאלצו לבחור דגמים לבחור בדגמים המסיביים יותר.

עובי ורוחב הכריכה

חשוב לזכור שלכל מכונת כריכה יש את המגבלות הייחודיות לה ולכן חשוב לשים לב לעובי ורוחב הכריכה אשר מציע כל דגם. בשוק המקומי ניתן למצוא מגוון של מכונות כריכה מהדור החדש אשר יתאימו לכל עובי ורוחב אך גם יעלו בהתאם. כדאי לקחת בחשבון שמכונות כאלו גם יתפסו לכם יותר מקום ועלולות גם לעשות יותר רעש בזמן הפעולה. לכן, שווה לקחת את הגורמים האלו בחשבון, הרבה לפני שאתם מחליטים על כל רכישה.

סוג הכריכה

מכונות הכריכה נחלקות לשתי קטגוריות עיקריות: מכונות אשר מתאימות לכריכה קלה וכאלו אשר מתאימות לכריכה קשה. מכונות הכריכה הקלה נחשבות לקלות יותר לעבודה ולשימוש ואילו מכונות הכריכה הקשה מצריכות מעט ידע מוקדם. לכן, חשוב שתיקחו בחשבון את התפקיד שאתם מייעדים למכונה ואת הצוות התפעולי אשר יצטרך להשגיח עליה. אגב, מכוונת כריכה מהדור החדש מגיעות עם אופציה לטיימר מובנה – עניין ששווה לשקול.

כמות הכריכות בשעה

ההספק של המכונה הוא עוד פקטור ששווה לכם לקחת בחשבון בטרם תחליטו על כל מכונה. כיום ניתן לראות מכונות כריכה אשר עומדות בקצב עבודה של 250 ואף 300 כריכות בשעה. כמובן שמכונות כאלו כבדות יותר ודורשות גם הספק חשמלי רציני יותר (תלת פאזי לכל הפחות), אולם הם בהחלט עשויות לשפר גם את היכולת שלכם לעמוד ביותר הזמנות. כך, שכמות הכריכות מהווה עוד גורם שעשוי להשפיע על הבחירה שלכם.